Google keresőmotor-optimalizálási útmutató kezdőknek + Drupal = ?

Az útmutató eredetileg PDF formátumú, csak annyit fogok belőle idézni, hogy a gondolataim hozzá kapcsolhatók legyenek.

Készítsen egyedi, szabatos oldalfejléceket

Drupal esetén a title tag tartalma két részből áll össze: az aktuális oldal címéből és a webhely nevéből. A helyes működéshez a következők kellenek:

  • Adjunk a Webhely információk (admin/settings/site-information) oldalon kifejező nevet a webhelynek!
  • Az egyes tartalmaknak, nézeteknek, stb. adjunk kifejező címet!
  • Olyan sminket használjunk, amely korrektül legyártja ezek alapján a title tagot!
  • Használhatjuk a Page Title modult, ha más logika szerint szeretnénk a title tagot beállítani.

A "leíró" metatag használata

Használjuk a Meta Tags modult, hogy node-onként beállíthassuk a kulcsszavakat (keywords) és a leírást (description)!

Javítson az URL-ek szerkezetén

  • Először is szükségünk lesz a Rövid webcímek (admin/settings/clean-urls)
  • engedélyezésére.
  • Szükségünk lesz a Path alap modulra.
  • Szükségünk lesz a Pathauto modulra is.
  • Végül a Path és Pathauto miatti oldal-duplázások elkerülése érdekében szükség lesz a Global Redirect modulra is

A webhely legyen áttekinthető

  • Használjuk a Menü modul által kínált lehetőségeket, és a folyó szövegben csak másodlagos navigációként linkeljünk!
  • Ha gyakori a belső hivatkozás, megfontolandó, hogy a Link modullal csináljuk ezeket a hivatkozásokat.

Tanácsok az oldal navigációhoz

  • Használjunk olyan sminket, amely megjeleníti a kenyérmorzsa (Breadcrumb) menüt.
  • Használjunk olyan modulokat (pl. Book), amelyek támogatják az átlátható kenyérmorzsa menü építését.
  • Használjunk Szótárakat (Taxonomy modul) a tartalmaink kategorizálásához, címkézéséhez.
  • Állítsuk be megfelelően a Hibajelentés (admin/settings/error-reporting) oldalt!

A címsortagek megfelelő használata

  • A tartalmaink készítésekor törekedjünk a szemantikusságra!
  • A smink készítője általában a H1 és H2 címeket "lefoglalja" a smink készítése során, így egy tartalmon (node) belül csak a H3, H4, stb. címek használata javasolt. Ehhez a beviteli formánkat és az editorunkat (pl. FCKEditor) megfelelően be kell állítani.

Optimalizálja a képek használatát

Képeket sokféle módon juttathatunk a weboldalunkra.

  • Ha a hagyományos megoldást (pl. fájl feltöltés csatolmányként, majd a szövegben megjelenítés az img tag segítségével) választjuk, akkor egyből töltsük ki az alt és title tulajdonságokat.
  • Image modul esetén a beküldött képeknek mindenképpen kifejező címet adjunk.

Használja hatékonyan a robots.txt fájlt

Használjuk ki a RobotsTxt modul lehetőségeit!

Használja ki a web analitika szolgáltatás előnyeit

Használjunk a Google Analytics modul szolgáltatásait! Sok látogatót és jó találati pozíciókat kívánok!