Sziráczki Krisztán: Java alkalmazás fejlesztése mobiltelefonra

  • Posted on: 2 July 2007
  • By: Nagy Gusztáv

"A szakdolgozati téma kiválasztásánál fő szempont volt, hogy gyakorlati feladat legyen egy olyan területről, ahol korábban még nem szereztem tapasztalatot, hogy ezzel is növelhessem későbbi elhelyezkedési esélyeimet. A Java nyelvre és azon belül is a J2ME-re ezért esett a választásom. Objektum orientáltsága és platform függetlensége miatt korszerű, könnyen használható és gyorsan elsajátítható nyelv.

Mai modern világunkban már senki sem létezhet mobiltelefon nélkül és habár minden készülék képes Java programok futtatására, mégsem terjedt el igazán. Szinte csak játékok készülnek J2ME nyelven. Azért döntöttem én is egy játék megírása mellett, mert leginkább a grafika és multimédia foglalkoztat. Emellett a MIDP 2.0 verziója már tartalmaz egy beépített Game csomagot, ami nagy segítséget nyújthat a programozásban.

Szakdolgozatom célja egy játékprogram megírása, amellyel megismerhetem és bemutathatom a J2ME-ben rejlő lehetőségeket. A nyelv-be épített Game csomag egyelőre leginkább a platform játékokat támogatja, ezért esett a választásom egy sakk programra. Az elkészített alkalmazás csak két ember egymás elleni játékát támogatja, mivel egy komolyabb sakk logika túlnő az erőforrások adta lehetőségeken."

Csatolmány: