Kinek szóljon egy céges honlap?
Vállalkozások gyakran esnek abba a hibába, hogy a honlapjukon csak a leendő vevőknek szóló tartalmakat helyeznek el. Miért baj ez?
Manapság messze nem elég az, hogy egy vállalkozásnak honlapja van. 10-15 éve, amikor még keveseknek volt, ki lehetett tűnni a tömegbből akár egy egyszerű információs oldallal is. De ma már minden valamirevaló cégnek honlapja van, így nem könnyű a keresők találati listájának élére kerülni. Hogyan lehetséges mégis?
A minap épp tapéta eltávolítási terveimen gondolkoztam. Mivel nem vagyok egy ezermester (inkább Mekk Elekhez hasonlítok), Google barátomat hívtam segítségül. Az első találatok egyike volt:
https://www.skil-szerszamok.hu/utasitasok-lepesenkent/tapeta-eltavolitas...
Egy olyan honlap, amelyik nem csak a vevőknek, hanem nekem is, aki nem fogok semmit sem vásárolni a végtől. Mert miért is vásárolnék a saját céljaimra egy profi gépet? Spakli van, ecset van, víz is van. De ez a honlap nem kirekeszt engem, hanem értékes információkkal lát el. Akkor is, ha nem leszek vevőjük. De miért éri meg ez a cégnek? Milyen előnyei származnak ebből?
- Olyanok is eljutnak a honlapra, akik nem az ő termékeikre kerestek. Ezek a látogatók - többségében - nem lesznek vevők. De ha ezzel napi 100 látogatóval több érkezik az oldalra, és annak csak 5%-a mégis vevő lesz, az naponta plusz 5 vevő.
- Azok is nagyobb számban fognak érkezni, akik eleve vásárolni akartak. Miért? Mert a kereső nem fogja helyettem összehasonlítani az egyes cégek árait. Csak azt tudja figyelembe venni, ami könnyen mérhető, feldolgozható. Értékesebbnek tartja azt az oldalt, amelyik rendszeresen új, hasznos tartalmat nyújt a látogatóknak.
- Ez által az adott cég érzékeltetni tudja, hogy szakértő a saját területén.
Mit tehát a teendő? Ne csak a vevőknek, hanem egy sokkal szélesebb körnek, a potenciális vevőinknek nyújtsunk szolgáltatást: hasznos tartalmat azoknak is, akik talán sosem lesznek a vevőik.